Eerste indrukken Ghana! - Reisverslag uit Cape Coast, Ghana van Laura Michielsen - WaarBenJij.nu Eerste indrukken Ghana! - Reisverslag uit Cape Coast, Ghana van Laura Michielsen - WaarBenJij.nu

Eerste indrukken Ghana!

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

11 Januari 2017 | Ghana, Cape Coast

Dag 1

Samen met Sven vertrekken we om half 9 naar Brussel. Bijna paspoort vergeten onder de scanner haha! Slimme zet! Volgens mij had ik zenuwen. Rond 10u al op Zaventem aangekomen. Als anke, haar ouders en Kimberley en alessandra aangekomen zijn, checken we in.
Daarna gaan we nog wat drinken en volgt het afscheid. 6 weken is toch lang! Maar ze zullen voorbij vliegen :)

De eerste vlucht naar Lissabon gaat snel, we krijgen onze lunch al en voor we het weten zijn we er al.
Voor de tweede vlucht waren we biiijna te laat. De automatische paspoortcontrole wilde niet werken, dus moesten we in de gewone rij. En op weg naar onze gate(aan het einde van de gang) kwamen er al mensen roepen voor mensen voor accra. Oeps rennen dan maar! Uiteindelijk bleek dat er nog 4 andere passagiers kwamen. Dus we stonden in een lege bus te wachten.
De vlucht naar accra had af en toe veeeel turbulentie. Maar ook daar goed aangekomen. 3 bijna dezelfde papieren in moeten vullen en afgeven. Onze koorts werd gemeten en ons visum gecontroleerd. Maar veel zeiden ze niet. De tassen waren er al snel en compleet. Toen we buiten kwamen stond nyamee er al met nog 2 Nederlandse vrijwilligers. Fles water kregen we al meteen en dan een taxi zoeken voor ons. We gingen met 3 naar het hostel en 1 werd al meteen na ons af te zetten naar haar gastgezin gebracht.

Dag 2
Na een korte nacht moesten we om 7u klaarstaan. Nou dat nemen we ook niet meer zo nauw. Om half 7 zou ons ontbijt er zijn om kwart voor 7 was het er en om half 8 onze taxi. We gingen samen met Joseph in een kleine taxi naar het busstation. Waar we in een grotere bus gingen. We moesten wachten tot het volzat. Dus uurtje wachten.
Maar we hadden veeeeel te bekijken. Er was een marktje naast en veel verkopers. De vuilniskar kwam langs en met grote manden haalden ze het vuil van de straatkanten.

Uiteindelijk vertrokken we voor een rit van 3u naar cape coast met onze begeleider Joseph. 11:45u waren we dan in cape coast. Daar was Eric onze begeleider van cape coast. Hier zijn we eerst onze spullen gaan droppen bij het gastgezin. Maar onze Mary odoom was er niet. Dus werden we door de rest ontvangen. Daarna werden we al weer binnen een half uur opgehaald om naar 'town' te gaan. We leerden hoe we een taxi moesten aanhouden en hoe we niet afgezet moesten worden haha!:p 1 cedi naar town toe en 1,6 terug. 100 euro was 440 cedi. Geen geld dus!

We gingen eten aan de kust! Een bord vol rijst en een stuk kip. Pittig pittig pittig! Dat is wat de ghanese goed kunnen!
Geld werd ook gewisseld ergens achterin een winkeltje. Hadden we zelf nooit gevonden. Maar gelukkig hadden we Eric die iedereen kende in het stadje. Ook werd er een ghanese simkaart geregeld!

Aan het einde van de dag gingen we naar het kantoor van project Abroad. Daar kregen we kookles met de rest van de vrijwilligers. We hebben fofu gemaakt met pindasoep en kip. Een stuk deeg waar we stukjes van schepte met onze vingers en zo de soep opaten.

Daarna gingen we dooooodmoe naar huis! De rest van het gastgezin zat nog buiten, maar wij namen een bucketshower en gingen slapen.

Vandaag dag 3 gaan we naar het ziekenhuis! Dus ben benieuwd!

• 11 Januari 2017 - 09:26

Lief Van Der Veken:

laura, veel succes ginder,bedankt voor het verslag,ben benieuwd voor het vervolg .
    groetjes lief

• 11 Januari 2017 - 09:41

Tine Wynants:

Hey laura,
    Leuk om je zo te kunnen volgen,veel succes,ze zullen je graag zien komen!

Groetjes,Tine

• 11 Januari 2017 - 10:29

Diana:

Wat een mooi verslag. Ik ben al benieuwd naar de volgende dagen.
    Geniet ervan!
    Groetjes Diana

• 11 Januari 2017 - 10:58

Anke:

Spannend allemaal! Leuk om alles mee te volgen! Tot snel! X Anke

• 11 Januari 2017 - 15:29

Pa En Ma :

Hallo Laura,
    Leuk om te lezen dat je goed bent aan gekomen en al veel gezien en meegemaakt hebt, het avontuur is begonnen.
    Groetjes van ons, Pa en Ma.

• 11 Januari 2017 - 15:46

Jo:

Fijn om te lezen. Kijk uit naar meer. Succes ginder and lots of fun!!!

• 15 Januari 2017 - 13:44

Chantal Cenens:

Hey Laura,
    Geniet met volle teugen van dit leerrijke avontuur.
    Hopelijk kunnen we snel het vervolg lezen.
    Groetjes, Chantal

• 15 Januari 2017 - 20:44

Piet En Germa:

Hoi Laura,

Mooi om je zo te kunnen volgen. Veel succes.